The Lost Hero av Rick Riordan

 
 
Jason vaknar upp på en buss på en klassresa och vet inte var han är, och ännu värre, vem han är. Något oväntat händer och Jason och hans vänner Leo och Piper får snart veta att dom är halvgudar. Annabeth och Butch kommer och tar med dom till Camp Half-Blood, men Annabeth hade väntat sig att få se Percy Jackson, inte Jason. Percy har nämligen försvunnit.
När dom kommer till Camp Half-Blood känner Jason att han inte borde vara där, men vet inte varför. Och när han träffar Cheiron och han säger "Du borde vara död!" förstår han heller ingenting.
En ny profetia uttalas, och Jason, Leo och Piper är 3 av 7 hjältar som profetian handlar om. Dom får ett svårt uppdrag, och har bara 4 dagar på sig. Samtidigt som dom måste klara av uppdraget, har Pipers pappa blivit kidnappad, och hon ställs inför ett svårt val.
 
Jag gillar böckerna om Percy Jackson, och tycker det är roligt med en till serie om Camp Half-Blood, även om det är andra huvudpersoner den här gången. Men gamla karaktärer är med, vilket jag tycker är bra, det är dock lite synd att Percy Jackson bara nämns i den här boken.
Men dom nya karaktärerna, Jason, Leo och Piper är lätta att ta till sig. Jag tycker bäst om Jason och Piper, men gillar också Leo. Då jag är väldigt indianintresserad tycker jag det är roligt att Piper inte bara är halvblod som i halvgud, utan även hälften indian.
Rick Riordan skriver på samma sätt som i Percy Jackson-serien, och jag gillar hur han skriver.
 
The Lost Hero är första boken i serien The Heros Of Olympus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0