Jack Reacher

 
 
I lördags såg jag och min syster Jack Reacher. Jag gillar böckerna om Reacher som är skrivna av Lee Child, och jag har länge velat se filmen. Dock blev jag väldigt besviken när jag fick veta att Tom Cruise skulle spela Reacher. Och det var jag inte ensam om. Tom Crusie må vara en bra actionskådis, men han är bra mycket mindre, både längd och vikt, än böckernas Jack Reacher, och det kändes bara fel att han plötsligt skulle vara kort, när han egentligen är nästan 2 meter lång. Jag hade nog hellre sett typ Dawyne Johnson, som Jack Reacher, även om det inneburit att han inte skulle ha varit vit. Men han har i alla fall mer rätt kroppsbyggnad...
 
Filmen var rätt bra. Jag läste boken för ganska länge sen nu och kom först inte ihåg så mycket, men det kom efter som. Rosamund Pike var bra som Helen, och Jai Courtney var bra som Charlie, även om det inte var så jättestor roll. Nu är det ju som sagt ett tag sen jag läste boken men jag tror att filmen följde boken ganska bra. Jag gillar egentligen filmen och tänkte nån gång att filmen är bra, men det är nånting. Och det där nånting är Tom Cruise. Han är helt enkelt inte Jack Reacher.

Kommentarer
Postat av: 23 minuter

Jag är också tveksam till Tom Cruise, han börjar kännas för gammal för att spela en actionhjälte ;)

2013-05-14 @ 11:03:50
URL: http://tjugotremin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0