Happy Feet 2

 
 
 
Happy Feet handlade om Mummel som inte passade in med dom sjungnde kejsarpingvinerna, då han inte kunde sjunga, men var väldigt duktig på att steppa. I den här uppföljaren får vi följa hans son Erik, som känner sig utanför. Han har problem med dansen och vet inte riktigt vad som är hans talang bland all sång och dans. Han och hans vänner lämnar kejsarpingvinerna och tillsammans med Ramon  tar dom sig till dom andra pingvinerna. Där träffar dom Sven, som Erik blir väldigt imponerad av. Mummel kommer för att hämta hem sin son och dom andra två ungarna, men på hemvägen inträffar en katastrof och när dom kommer tillbaka till kolonin är alla pingivnerna instängda med isberg runt omkring. Nu måste dom sammarbeta med andra djur för att rädda kejsarpingvinerna.
 
Mina favoriter är nog krillen Will och Bill, som lämnar sin koloni med krill för att fara på egna äventyr. Dom är riktigt roliga, och jag tycker det är kul när dom sjunger lite från både Queen`s We are the champoins och Wham!s Wake me up before you go-go- Men dom är kanske lite roligare om man är lite äldre. Jag gillar också Bo, tror jag hon hette, den lilla kompisen till Erik. Jag gillar hennes och mammans "jodeli-ho-ho" eller vad det nu var och Bo`s lilla hopp och slå ihop fötterna.
 
Jag gillar den här filmen och tyckte också att den första var riktigt bra. Jag såg den i tisdags med min syster och hennes lilla dotter, som också gillade filmen. Det är roligt när vi kan se något om vi alla tycker om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0