The Perks of Being a Wallflower

 
 
The Perks of Being a Wallflower är en populär bok som nu har blivit film. Det är författaren som både skrivit manus och regisserat, och kanske är det därför filmen blivit så bra, och så trogen boken. Det handlar om Charlie, som ska börja första året på High School. Han tycker inte om det och räknar dagarna till studenten. Men det är måga dagar. Charlie är väldigt tyst och blyg och försöker göra sig så osynlig som möjligt för att undvika att åka på stryk.
Men mobbarna märker honom ju ändå, och han inser snart att några vänner inte skulle vara så dumt. Han blir vän med Patrick, som trots att han är några år äldre, går i samma träslöjdklass, och genom honom också vän med Sam, som är hans styvsyster. Charlie dras in i en för honom helt ny värld, som Sam säger "Welcome to the Island of misfit toys". Han får nära vänner i Patrick och Sam, och får också uppleva kärlek, sin första kyss, svek och slagsmål.
 
Jag har väntat epå att få se den här filmen, då jag verklign gillar Logan Lerman. Jag läste boken för ett tag sen, och även om den är annorlunda, så är den riktigt bra. Och Logan är perfekt som Charlie. Jag vet att en del har fått upp ögonen för Logan nu och det förstår jag. Jag läste nånstans att Stephen Chbosky sa att han såg direkt att Logan var Charlie. Han är så otroligt talangfull tycker jag, och ändå är han "bara en vanlig kille" som älskar film.
Emma Watson är också väldigt bra som Sam. Jag visste ju att hon skulle spela henne eftersom jag läste boken långt efter jag visste att den blev film, men även om jag kanske inte tänkte på henne hela tiden när jag läste boken, så var hon väldigt bra.
Ezra Miller känner jag nog inte till sen tidigare, men han är också klockren som Patrick och gör ett väldigt bra jobb.
 
Har man inte sett filmen eller läst boken tycker jag absolut man ska göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0