Lejonkungen

 
 
Somba är son till lejonkungen Mufasa, och kommer en dag själv bli kung. Simba är äventyrlig av sig och tillsammans med vännen Nala hamnar dom ibland i trubbel. En dag sker en hemsk olycka, och Simba tror att det är hans fel, då hans farbror Scar, som själv vill bli kung, får honom att tro det.
Simba ger sig iväg och träffar Timon och Pumba. Tillsammans med dom försöker han glömma det förflutna. Men så kommer dagen då det är dags att åtrvända och bli den rättmätige kungen.
 
Lejonkungen kom 1994 och det är alltså 19 år sen. Men den  har blivit en väldigt populär klassiker och håller sig än. Och kommer förmodligen göra det om 20 år också.
Lejonkungen har alltid varit en av mina favoriter. Karaktärerna är trovärdiga, även om det är djur, det är en bra historia, musiken är bra, och dubbningen är bra, där röstern passar till karaktärerna.
Den har också blivit en av min systerdotters favoritfilmer och jag har sett den några gånger senaste veckorna.

Kommentarer
Postat av: Miimz

Lejonkungen är också en av mina favoriter vad gäller Disney filmerna :)

2013-03-04 @ 19:56:01
URL: http://daydream91.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0