Step Up 1-4


 
 
Istället för att skriva om en i taget väljer jag istället att ta alla i ett inlägg.
 
Jag antar att dom flesta (?) har sett dom här filmerna vid det här laget, annars tycker jag man ska göra det. :) Det jag tycker är bra med dom här filmerna är att varje film är en ny historia. Det är Step Up 1 och step Up 2 i två olika versioner men typ samma historia liksom. Typ som dom gjorde med En djävulsk romans.
 
I första filmen handlar det om Nora och Tyler. Nora går på Maryland School of the Arts, och tyler och hans kompis Mac och hans lillebror Skinny är lite småkriminella. Dom rbyter sig in på skolan och Tyler åker fast. Han döms till sammhällstjänst på skolan. Han ska hjälpa vaktmästaren. När Noras danspartner Andrew skadar sig erbjuder sig Tyler att hjälpa henne med sin koreografi. Tyler är duktig på streetdance och har lte problem med denför honom nya dansstilen, men kommer närmnare Nora och blir mer engagerad i dansen, vilket gör att hans vänskap med Mac och Skinny blir lidande. När Noras danspartner är bättre igen ger Tyler upp, men andrew klarar inte den nya koreografin. En tragisk olycka vänder upp och ner på saker och ting och tylerväljer att för första gången kämpa för något han vill ha.
Jag gillar Channing Tatum och tycker han är bra. Jag visste inte innan jag såg filmen att han dansade, men han är grymt duktig tycker jag. Jag gillar verkligen slutet.
 
I Step Up 2 The Streets handlar det om Andie som bor med sin mammas bästa vän Sarah då båda hennes föräldrarär döda. Andie lever för dansen, men hennes crew är i onåd hos polisen och Sarah ärtrött på Andies beteende. Hon hotar med att skicka Andie till släktingar, men Tyler som är med lite kort i början, övertalar henne att låta andie stannar och ordnar så att Andie får provdansa för att komma in på Maryland School of the Arts.. Andie vet inte om hon passar in, och det gör inte skolchefen heller. När Andie blir kickad från stt dans crew, övertalar Chase, en av eleverna på MSA, henne att starta sitt eget crew. Hon känner bara honom och Moose, en töntig kille, men en riktigt bra dansare. Chase visar henne olika danstalanger på skolan och snart har dom sitt crew. Medan dom försöker vinna respekt bland andra crews och ställa upp i The Streets, försöker dom ocksådölja för skolchefen vad dom håller på med, vilket leder till problem.
Adam Sevani som spelar Moose, ser kanske inte så cool ut, men oj vilken bra dansare han är! Han blev min favorit i slutet av filmen. Briana Evigan och Robert Hoffman är också väldigt bra.
 
I Step Up 3 börjar Moose och hans bästa vän Camille på college. Men Moose som älskar att dansa har svårt att hålla sig borta från dansen och när han blir medlem i ett nytt crew, the House of Pirates, blir inte bara skolan lidande, utan också vänskapen med Camille.
Luke som är ledare över house of Pirates för vidare det hans föräldrar påbörjade och hans crew består av olika misfits med olika dansstilar. Dansklubben han driver drar inte in tillräckligt mycket med pengar, och han är på väg att förlora "The Vault" som dom kallar det ombyggda magasinet. Han är fast besluten att ställa upp i world Jam Championships där prissumman är 100.000 dollar, vilket skulle lösa dom ekonomiska problemen och han skulle inte förlora The Vault. Deras största konkurrenter är the House of Samurai, som leds av Lukes föredetta vän Julian, som har egna motiv för att första för Luke och ta över The Vault.
Natalie, som Luke träffar på dansklubben, försöker få honom att följa sina drömmarr att göra film, men hon är inte vad hon först verkar och Luke är på väg att förlora allt.
 
I Step Up Revolution handlar det om Sean som tillsammans med sin barndomsvän leder dans crewet The Mob. The Mob utför olika flasmobs på olika ställen i Miami för att få flest röster och vinna en tävling med en stor prissumma. Seans syster tycker inte om det han håller på med och är rädd att han ska hamna i fängelse.
Emily vill bli dansare, men hennes pappa tror inte att hon ska lyckas och vill mycket hellre att hon ska jobba i hans företag. Han är en framgångsrik affärsman och ska bygga om ett område i Miami, något som påverkar Sean och hans vänner då dom bor där. Sean hjälper Emily att utveklas i sin dans för att komma in på Wynwood och hon blir en del av The Mob. När Sean och hans vänner håller på att förlora allt, tycker hon att dom ska sluta med performance art och istället börja med protest art, och verkligen säga något med sin dans. För att verkligen få fram sitt budskap behöver dom fler dansare, och det är många som vill göra sin röst hörd.
Moose är med lite på slutet. Jag visste att han skulle vara med, men hade hoppats att det var mer. Satt ett tag i slutet och hoppades att han skulle komma snart, och så fick man bara se han dansa en liten liten stund. Vilket jag tycker är synd.
Första gången jag såg filmen tyckte jag inte om den lika mycket som dom andra, men nu har jag sett den några gånger och tycker den är väldigt bra.
 
Tydligen ska det också bli en femte film och det ska bli intressant att se vad den handlar om. Läste nånstans att det är tänkt att huvudkaraktärerna i dom andra filmerna ska göra en cameo.
    

Kommentarer
Postat av: Författardrömmar

Jag gillar alla fyra filmerna, men mina favoriter är Step up 2 och Step up 3. Gillar nog speciellt 3:an för Moose blev en favorit i den filmen :)

2013-02-09 @ 20:34:35
URL: http://forfattardrommar.se
Postat av: Lina

Första filmen är helt fantastisk men den fjärde borde de ha skippat. Och om det nu kommer en femte så går de helt klart för långt. De kommer förstöra filmserien.

Och visst kan Channing Tatum dansa. Han var nämligen strippa innan han slog igenom i Hollywood =) Därav alla sköna moves.

2013-02-11 @ 11:04:41
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0