Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

 
 
Eld som kom ut 2012 är andra delen i Engelforstriologin. Första boken Cirkeln kom ut 2011.
 
De Utvalda ska börja andra året på gymmnasiet. Hela sommarlovet har dom hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll dom aldrig kunnat förutse, och när Rådet kommer för att granska Anna-Karin blir inget lätt. De Utvalda knyts allt närmare till varandra och måste lära sig att lita på varandra fullständigt.
 
I Cirkeln tyckte jag först det kändes lite konstigt att något sånt här utspelar sig i Sverige, men jag gillar boken. Och jag gillar Eld. Det känns fortfarande lite konstigt att det utspelar sig här, men inte lika mycket nu. Karaktärerna kommer fram bra, tycker jag. Det märks att dom blivit något äldre, och dom börjar acceptera sina krafter även om dom inte tycker om dom, specielt Ida och Minou.
Slutet  vatr på ett sätt inte helt oväntat, jag hade väntat på nåt sånt under bokens gång.
Jag undrar hur många dom kommer vara när det väl gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0