Det ödesdigra arvet av Nora Roberts

 
De 3 små silverstatyetterna av ödesgudinnorna i den grekiska mytologin är en konstsamlares dröm och värda en förmögenhet, och tillsammans är dom ovärderliga. Familjen Sullivan har en statyett som har gått i arv i generationer. Men statyetten blir stulen och dom bestämmer sig för att inte bara ta tillbaka den, utan också hitta dom andra 2. Malachi åker till Helsingfors där han träffar Tia, Gideon åker till Prag där han träffar Cleo. Både Cleo och Tia är kopplade till statyetterna. Rebecka som inte tänke låta sina bröder göra det här själva ansluter sig till dom i New York. Där träffar dom Jack Burdett som är säkerhetsexpert, och som också har en koppling till statyetterna. Och kvinnan som stulit statyetten från familjen Sullivan, skyr inga medel, inte ens mord , för att få det hon vill ha.
 
Det ödesdgra arvet är en av mina favoritböcker, både allmänt och när det gäller Nora Roberts. Jag tyker den är jättebra, med en bra historia och bra karaktärer. Första gången jag läste den var Tia och Malachi mina favoriter, men sen när jag läst den tyckte jag nog om alla nästan lika mycket. Jag skulle gärna se den som film, jag tror det skulle bli riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0