Rädda mig inte! av Tahereh Mafi

 
 
Rädda mig inte! är fortsättningen på Rör mig inte!
Juliette  har svårt att passa in i samvaron på Omega Point och håller avstånd till dom andra, samtidigt som hon vill vara en del av dom. Hon upptäcker en styrka hon inte visste att hon hade och har svårt att kontrollera, men måste lära sig, och det snart, för ett krig står för dörren. Warners far, Återetablissemangets ledare, har tröttnat på rebellerna med övernaturliga krafter, men hans planer är något dom inte riktigt hade väntat sig.
 
Det gick inte lika fort att läsa ut den här boken som Rör mig inte! och jag fick inte samma flyt i läsandet. Men det har inget med boken i sig att göra, utan att jag inte hade lika mycket tid att läsa och var tvungen att lägga ifrån mig den flera gånger.
Jag gillar den här boken. Hon har utvecklat historien och karaktärerna, och det är bra att några bikaraktärer får mer plats. Som Kenji. Han är min favorit. Det är många roliga scener med honom och han har en del roliga repliker. Många gånger har jag tänkt att han skulle passa bra som mangakaraktär. :)
Vad gäller kärleken mellan Juliette och Adam är det bättre än i första boken, det är inte lika barnsligt nu. Men jag tyckte inte om det då och jag tycker inte om det nu, men av helt andra anledningar.
Warner får man en annan bild av i den här boken och jag vet inte riktigt vad jag tycker om honom. Ena stunden tycker jag synd om honom, för att i nästa hata honom igen.
 
Det ska bli väldigt intressant att läsa sista delen och se hur Tahereh Maif löser allt.
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Kenji är min favorit också. Och håller med dig angående Juliette och Adams kärlek, i båda böckerna..

2013-08-13 @ 12:45:26
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Författardrömmar

Den vill jag läsa, men det är så mycket annat som lockar nu.Får se när det blir att läsa den.

2013-08-13 @ 14:30:20
URL: http://forfattardrommar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0