Percy Jackson; Kampen om Labyrinten av Rick Riordan

 
Började läsa boken igår, och läste faktiskt klart den idag. Även om den är ganska tjock så är den ju ändå lätt att läsa. Historien flyter på bra och det blir lätt att man bara vänder blad tycker jag. Jag har dock fortfarande lite svårt att tänka mig att dom är så unga. I slutet på boken fyller Percy 15. Jag tycker han borde ha fyllt 17 eller 18. Der känns inte riktigt realistiskt att han ska vara bara 14, tycker jag.
 
Kampen om Labyrinten är fjärde boken om Percy Jackson. Nu hotas Halvblodslägret då kriget mellan Olympen och den onde titanen Kronos kommer allt närmare. Kronos tänker invadera lägret och krossa hjätarna som tränar där. Annabeth, Percy, Tyson och Grover får i uppdrag att förhindra invasionen och måste stoppa Kronos från att använda sig av Labyrinten, en underjordisk värl genom vilken man kan förflytta sig med ofattbar hastighet. Om man hittar. Få går in i den, nästan ingen hittar ut igen-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0