Kritikerhyllad duo filmar ihop igen

                                              Foto: Scanpix
 
 

Ryan Gosling och Derek Cianfrance är ett hyllat radarpar inom filmen sedan deras film "Blue valentine".

Nu har de jobbat ihop igen, i Sverigeaktuella "The place beyond the pines".

Ryan Gosling har på ett par år blivit ett av de hetaste namn i filmvärlden.

En av dom som tidigt upptäckte Goslings talanger var regissören Derek Cianfrance. Han gav honom huvudrollen i "Blue valentine" - och nu har de samarbetat igen.

- Ryan är en magisk människa. Och han har god smak och är rolig, säger Derek Cianfrance om Sverigeaktuella och kritikerhyllade "The place beyond the pines".

Det är ett drama där Gosling spelar en kringdrivande stuntförare som jobbar på ett tivoli. I en liten stad möter han en kvinna (Eva Mendes) som han träffade året innan och som fött hans son. Ryan Goslings rollfigur bestämmer sig för att stanna kvar i staden och börjar försörja sig som bankrånare. Bradley Cooper är också med i en roll.

- Jag skriver mina manus baserade på personliga erfarenheter, berättar Derek Cianfrance i telefon från New York.

- När min fru var gravid med vår andra son så började jag fundera på detta med fäder och barn, om hur det vi gör stänker på våra barn. De föds in i en miljö som de inte varit med om att kunna välja, och jag vill inte att mina synder ska fläcka ner mina barn.

Han ser sin film som en mycket personlig skildring av ett USA som skapats av brutalitet och hänsynslöshet.

- Landet är byggt på en tradition av blodspillan. Men jag är inte en cynisk person. Det här kunde väldigt lätt ha blivit en berättelse om hämnd, men det hade inte varit tillfredsställande. Jag är en optimist, så därför är det en film om förlåtelse, även om det handlar om att den starkaste oftast vinner.

Ryan Gosling har han jobbat med tidigare, men hur kom han att tänka på Bradley Cooper?

Derek Cianfrance skrattar:

- Jag vet, jag tänkte: "kan killen från 'Baksmällan' verkligen göra en sån här roll". Men vi träffades och jag kände att han hade någonting. Det var också intressant att tackla de fördomar som finns om honom.

 

TT Spektra


Kommentarer
Postat av: [Anna]

http://www.free-tv-video-online.me/internet/index_last.html <- där brukar jag se Heartland. Jag ÄLSKAR den serien!! :) Hade oxå velat läsa böckerna, vem har skrivit dem? Är det många som har blivit översatta på svenska?

2013-04-11 @ 12:42:12
URL: http://bokraden.blogspot.com
Postat av: Nilmas Bokhylla

Jag är väldigt, väldigt nyfiken på den här filmen!

2013-04-12 @ 11:14:46
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0