The Mortal Instruments: Stad av skuggor

 
 
 
Var och såg den här filmen i fredags. Av någon anledning hade jag glömt att jag läst boken och tyckte därför att jag inte hade nåt att jämföra med när jag såg filmen. Började läsa boken dagen efter och kom på efter en stund att jag faktiskt läst den tidigare, och började då störa mig på en del saker som dom ändrat. Men jag tycker det är en riktigt bra film. Skådespelarna passar bra i sina roller. Först visste jag inte riktigt vad jag tyckte om Jamie Campbell Bower som Jace, men sen gillade jag honom. Han är lite fulsnygg så där, och även om han inte är lika snygg som Jace i boken, passar han väldigt bra som den karaktären. Han var dock lite lättare att läsa i filmen än i boken. Lily Collins tycker jag passar ganska bra som Clary, men ändå vet jag inte alltid vad jag tycker om henne.
 
När jag hade sett filmen tänkte jag att den var rätt bra, men inte att jag måste se den igen. Men att jag säkert kommer se den när den kommer på DVD. Men sen har jag tänkt mer på filmen, läst boken igen, och måste nog faktiskt säga att det är en av mina favoritfilmer just nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst stör jag mig på de ändringar de gjort och en del som inte fick vara med, men jag tycker ändå att det är en riktigt bra film och vill se den igen. :)

Jag har en liten utmaning till dig: http://forfattardrommar.se/2013/09/01/fem-fragor/

2013-09-01 @ 22:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0