Nyckeln till ljuset av Nora Roberts

 
Malory Price är gallerichef. Hennes liv förändras drastiskt när hon får en mystik inbjudan till det magnifika huset på höjden lite utanför stan. Trots att hon inte vet vem som skickat inbjudan åker hon dit, och märker till sin förvåning att hon är en av endast 3 gäster. Dom andra 2 är också unga kvinnor vars liv just genomgått en förändring. Deras mystiska värdar pratar om legender från svunna tider och dom 3 kvinnorna får ett förslag. Om de under en viss tid lyckas finna de tre nycklar som enligt legenden håller tre prinsessor fångna i en djup sömn, kommer de att bli rika. Malory är den som ska finna första nyckeln. Den annars kontrollerande Malory kastar sig ut i en helt ny värld med sin nyvunna vänner Zoe och Dana, och Danas bror Flynn, som både uppvaktar henne och går henne på nerverna.
 
Jag tycker mycket om den här boken. Jag tycker historien är bra, det är bra karaktärer och det är ganska spännande ibland. Och det är inte så lätt att hitta ledtrådar till nycklarna. Det finns 2 till böcker, Nyckeln till sanningen och nyckeln till mod där Zoe och Dana får vara huvudpersonen. 3 så olika personer blir dom bästa vänner, och även dom dom vill ge upp ibland stöttar dom varandra och blir mer och mer engagerade i att hitta alla nycklarna.
Jag hade gärna sett den här boken, och dom andra 2, som film. Jag tror det skulle bli riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Författardrömmar

Det är en av mina favoritserier med Nora Roberts

2013-02-14 @ 21:04:20
URL: http://forfattardrommar.se
Postat av: [Anna]

Nyckel trilogin gillade jag massor när jag läste den för några år sedan :)

2013-02-20 @ 18:42:56
URL: http://bokraden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0