Bokrea

 
 
Jag och min syster var en sväng på bokrean igår efter att hon slutat jobbet. Jag hade faktiskt inte kollat vad som skulle vara med på rean men hittade ändå en del av det ja ville ha på rea. Det bev 2 Lee Child, Det ögat inte ser, och Fienden. Jag har tänkt på båda böckerna tidigare då jag gillar Lee Child och hans böcker om Jack Reacher. Fienden handlar om Reacher som ung militärpolis då han fortfarande tillämpde arméns stränga disciplin. Den ska bli intressant att läsa.
Alla själars natt av Deborah Harkness är ny för mig men verkar intressant. Jag läste baksideteten och blev intresserad när ja såg att den handlade om häxor. Blev inte lika intresserad när jag såg att det även handlar om vampyrer, då jag tycker det är så mycket vampyrer nu, men boken verkar bra så jag köpte den ändå.
Av Percy Jackson-böckerna köpte jag Kampen om labyrinten på Bokia som dock inte var på rea, tillsammans med dom andra nämda böckerna, och Monsterhavet på Åhléns. Jag har läst dom 3 första böckerna, lånade dom på biblioteket och köpte därför fjärde boken. Vet inte hur länge dom haft dom, men frågade efter dom nån gång förra året och då fanns dom inte där, men kunde beställa efter så förmodligen är det fler som frågat efter dom. Monsterhavet köpte jag för att jag såg den på Åhléns väldigt lilla bokrea. Såg den bland böckerna och tänkte att jag tar den också. Blir att köpa del 1 och del 3 nån gång också. Första boken har jag faktiskt inte läst, kände inte riktigt för det efter att ha sett filmen, även om det säkert skiljer en del från boken, vilket det ju brukar göra. Ska bli intressant att äntligen fortsätta läsa om Percy.
Håller på med 2 Clive Cussler-böcker just nu, så när dom är färdiglästa ska jag börja med nån av dom här böckerna.
 
 

Kommentarer
Postat av: Författardrömmar

Alla själars natt verkar bra. Är också lite anti vampyrer, men den kan ju vara bra ändå.

2013-02-27 @ 23:49:39
URL: http://forfattardrommar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0