A good day to Die Hard

 
Det är femte gången Bruce Willis spelar John McClane. John har inte träffat sin son Jack på några år och nu sitter han i ett ryskt fängelse. John åker dit för att hjälpa sin son. Jack och en annan man flyr då rättsalen dom är i sprängs, och John ställer till det för Jack då  han åker efter honom då han tycker att dom inte har pratat färdigt. Han får sen veta att jack är CIA-agent, något han inte hade väntat sig. 
John och Jack har ett komplicerat far-och-son-förhållande, men med Moskvas undre värld efter sig och en kamp mot tiden för att stoppa ett krigsutbrott, måste dom samarbeta
 
Jag tycker filmen är ganska bra. Det är inget "måste se igen", men något jag kan se igen och förmodligen kommer göra. Det är en lång biljakt i början, som jag tycker är lite för lång. Och något jag gillar, som jag sett att andra inte gör, är när John flera gånger säger "Jag är på semester!".

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har inte sett någon av Die Hard-filmerna faktiskt och känns inte som något jag måste se heller men vem vet.. vi har ju dem!

2013-02-18 @ 21:07:35
URL: http://nilmasfilmhylla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0