The Host

 
 
 
I fredag var jag och min syster på bio och såg The Host. Jag har inte varit så sugen på att läsa boken, eftersom det är Stephanie Meyer som skrev Twilight, som skrivit The Host. Men nu när jag sett filmen så vill jag faktiskt läsa boken och ska göra det. Eftersom jag inte läst boken kan jag inte jämföra bok och film, men jag tycker att filmen är riktigt bra.Jag läste att Stephenie Meyer sagt att Jake Abel som spelar Ian inte var tillräckligt snygg, men fick rollen ändå eftersom han är en bra skådespelare. Dels tycker jag väl inte det riktigt är nåt man skriver i sin egen blogg som hon gjorde, eller säger offentligt, dels kan jag inte riktigt hålla med, för jag tycker han var rätt snygg i The Host. Och han spelade Ian väldigt bra.
 
Jorden har ockuperats av utomjordningar, som kontrollerar mänskligheten genom att ta över deras kroppar. Dom kallas själar och behöver en värd, vilket blir människokroppen. En av själarna är Vandraren, som placeras i den nyss tillfångatagna Melanie Stryders kropp. Men Melanie tännker int ge upp hoppet om att få tillbaka sin kropp, och även om hon inte längre har kontrollen är hennes vilja stark. Hon har lovat sin bror att komma tillbaka till honom och det tänker hon också göra. Hon fyller Vandraren med minnen och känslor för Jared, mannen hon älskar. Melanie får Vandraren att lämna dom andra själarna att ge sig ut för att hitta hennes farbror och kanske andra överlevare. Melanies känslor för Jared blir Vandrarens känslor, men när hon får egna känslor blir det inte så lätt.
Hotet från dom andra själarna gör Melanie och Vandraren till ofrivilligt allierade och dom lär sig efter hand att sammarbeta.
 

Kommentarer
Postat av: Mysmonstret

Jag har läst boken. Riktigt bra! Vill se filmen med :)

2013-04-02 @ 17:00:16
URL: http://mysmonster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0