Percy Jackson - Striden om Olympen av Rick Riordan

 
 
I den här sista delen om Percy Jackson förbereder titanen Kronos en attack mot Olympen, som han planerar att krossa. Världens mäktigaste monster, Tyfon, har släppts lös, och gudarna har nog med problem för att kunna stoppa Kronos. Det blir upp till Percy och några andra halvblod från Halvblodslägret att stoppa titanernas armé.
Percy får veta hela den gamla profetian, Olympen kommer bevaras eller grusas, och han kan dö när han fyller 16 år. Men är det verkligen han profetian handlar om? Nico vet ett sätt att stoppa Kronos, men Percy är inte helt säker på om han kan lita på honom. Och så finns det en spion på Halvblodslägret.
 
Jag gillar böckerna om Percy Jackson och jag tycker den här boken avslutar berättelsen om Percy på ett bra sätt.
Senare i år kommer ju också Monsterhavet som film, och vi får väl se om fler av böcerna blir filmatiserade.
 
 
 
 
Du missar väl inte tävlingen? Du har fortfarande möjlighet att vara med.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv: Ungefär 70 kr har jag för mig att den kostade :) Jag tycker 149 kr var lite dyrt eftersom den bara är häftad och så är jag allmänt snål ;)

2013-04-18 @ 13:33:05
URL: http://boktjejen.devote.se
Postat av: Elvira

Just nu har jag dagensblogg. Ta du chansen att vara med!

KRAM!

2013-04-20 @ 09:40:12
Postat av: Författardrömmar

Den ska jag läsa snart :)

Nu har jag dragit en vinnare i tävlingen:
http://forfattardrommar.se/2013/04/20/och-vinnaren-ar/

2013-04-20 @ 11:01:54
URL: http://forfattardrommar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0