Roswell

 
 
Roswell är en av mina favoritserier som gick 1999-2002. Jag tror inte tredje säsongen sändes här, och jag vet därför inte hur det slutade. Jag har tänkt på serien lite då och då, och syrran hittade boxen med alla säsonger till ett bra pris, så nu har vi Roswell marathon och er några avsnitt varje dag. Jag har glömt en del eftersom det är så länge sen man såg den, och har glömt hur beroendeframkallande den är. :)
När den gick på TV var först Max och Liz mina favoriter, sen blev det Michael och Maria, och Michael och Maria är mina favoriter nu också.
 
Roswell handlar om Max, Isabel och Michael, som även om dom ser ut som oss, inte är det. Dom är nämligen hybrider mellan människa och alien, och har hela tiden hållit vilka dom egentligen är, och sina krafter, för sig själva. Men en dag blir Liz skjuten på den restaurang hon jobbar på och Max helar henne. Från den dagn förändras allt. En stark vänskap växer fram mellan Max och Liz och blir snart något mer, men Max är först inte beredd att ta det steget.
Max, Isabel och Michael vet inte var dom kommer ifrån, men får efter hand veta mer och mer. Dom blev skickade till Jorden för att en dag återvända och rädda sin ras. Men vägen dit är inte lätt och dom jagas av fiender både i form av alien hunters och andra aliens.

Kommentarer
Postat av: Lina - A Film and TV Freak Like Me

Tredje säsongen gick aldrig här på grund av en enda dum anledning. Ungdomsprogrammet (som jag inte kommer ihåg vad hette) las ner och därför slutade de också visa alla de serier som hörde till den sändningen. Dålig stil av tv4, riktigt dålig stil.

2013-04-11 @ 19:03:16
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina - A Film and TV Freak Like Me

Just det ja, samma sak med Andromeda som också hörde till det ungdomsprogrammet.

2013-04-11 @ 19:04:07
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0