Draktränaren 2

 
Draktränaren har jag sett några gånger och tycker den är riktigt bra. Så när uppföljaren kom ville jag såklart se den.
I Draktränaren 2 har det gått 5 år, och invånarna på ön Berk lever i harmoni med drakarna.  Man har till och med börjat med en ny sport .Draklopp.
Hicke och Tandlöse flyger längre och längre bort för att hitta okända territorium och nya världar, och Hicke ritar kartor över det dom upptäcker. Under ett sånt äventyr blir Hicke och Astrid tillfångatagna av drakjägare och dom får veta att en man vid namn Drago tänker samla in alla drakar och för att starta ett krig för att med hjälp av drakarna härska över världen.
Tillbaka på ön tycker Hicke att dom måste skydda drakarna, men Hickes pappa vill skydda sitt folk, och berättar om Drago. Hicke bestämmer sig för att försöka prata med denna Drago, men allt går inte som han tänkt sig. På väg till Drago möter han en mystisk drakryttare, som visar sig vara hans mamma, som han trodde var död. Där finns också hundratals drakar som hon tar hand om.
För att skydda sitt folk och drakarna måste Hicke och hans vänner göra allt dom kan för att stoppa Drago.
 
Filmen är väldigt bra tycker jag, och jag kommer definitivt se den igen. Det är välgjort, en bra historia och lagom spännande, med lite roliga inslag. Något jag tycker är roligt är Hickes utveckling, som man såg lite av redan i första filmen. Han är äldre, modigare och mer beslutsam. Ibland skulle jag vilja att en del animerade filmer var spelfilmer, och det är väl på ett sätt ett bra betyg i sig. Jag brukar oftast vilja se på engelska, men jag gillar dom svenska rösterna, speciellt Hickes röst. Jesper Adefelts röst passar väldigt bra till Hicke och jag gillar hans röst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0